17 Mart 2009

TAYLAND - 5

Çinlilerle ortak bir özellikleri var bu Taylandlıların. Bilmiyorum , belki de bütün güneydoğu asyalılarla aynı bir özellik belki. Yemek evde yapılmıyor, dışarda, köşe başındaki tezgahta yeniyor. Böylesi daha kolay, daha ucuz hatta. Bangkok'un sadece turistik yerlerine özgü sanmayın sakın bu durumu. Turistlerden uzaklaşıldıkça daha çok bile görebilirsiniz bu tezgahları. Tropik meyveler, kızgın yağda kızartılmış deniz ürünleri, muzlar, hamur işleri vs. Pekin'de, buna benzer yerlerde bir şeyler yiyebilmek, benim gibi pisboğaz birisi için bile zor iken, Bangkok'ta daha cesur ve istekli olduğumu söyleyebilirim. Bir kere, en başta meyveler bir harika. Benim favorim her zamanki gibi mangosteen. Ama lychee (ya da ramboutan), minik muzlar, elma+armut karması meyveler ve daha ismini bilmediğim meyveler arasında , insan hangisini yiyeceğini şaşırıyor.

Biz de bir saat kadar sürecek nehir gezimizin az öncesinde bu envai çeşit meyden torbalarla alıyoruz.



2 yorum:

^zeynep^ dedi ki...

Tayland denilince sadece Phuket'i biliyorum. Bir gün de Bankok yapmali. Halki daha yakindan tanimali. Ben en cok ananas'lari sevmistim, yedigim en lezzetli ananaslardi...

Ebru dedi ki...

Goruntusu bile beni benden aldi, yanlarinda olmayi hayal bile edemiyorum:))))