09 Mayıs 2008

BEIWAI - BEIJING FOREIGN STUDIES UNIVERSITY

BEIWAI'de geçtiğimiz Mart ayının başından bu yana haftanın 5 günü Çince dersleri alıyorum. 3 ayrı eğitmenden, "Introduction To The Chinese Language", "Oral Chinese for Beginners" ve "Chinese Caracters". İkinci sıradaki dersten pek hazettiğim söylenemez. Zaten onbinleri bulan Çince karakterlerle boğuşmaktan yorgun düşüyorum, bir de hiç te kolay olmayan gramer kurallarına boğulmak iyice tüketiyor ve motivasyonumu mahvediyor. Kimbilir kaç defa vazgeçtim derslere devam etmekten, ama bir şekilde devam ettim işte. Ya yaşım artık öğrenci olmaya müsait değil pek, ya da bu dil gerçekten zor.

Burası da Pekin'in ve Çin'in diğer üniversiteleri gibi, Çince öğrenmek veya master yapmak için gelmiş çeşitli ülkelerden yabancı öğrencilerle dolu. Hatta Batı Kampüsü'nde yalnızca yabancı öğrencilere atrılmış bir yurt binası bile var. Bunun dışında, BEIWAI, ülkenin en iyi İngilizce eğitim veren kurumlarından da birisi imiş. Sadece İngilizce değil, benim sınıfımı aradığım ilk gün gördüğüm kadarı ile Macarca'ya kadar bir dolu dilde eğitim veriliyor. Malesef Türkçe bu dillerin arasında değil.

Kampüs, Pekin'in kuzeybatısında, 3. ringin güneye kıvrıldığı köşede. Yani, bizim evimize 15 km kadar bir uzaklıkta. Dersler sabah olduğunda, korkunç bir trafik oluyor. Ben de hem bundan kaçınmak hem de ders öncesi biraz tekrar yapabilmek için 6.30 gibi evden çıkıyorum. Evet ya, tekrar yapmak. Üniversiteden sonra hiç bu kadar ders çalıştığımı hatırlamıyorum. Ne İspanyolca ne de Fransızca öğrenirken bu kadar zorlanmamıştım. Değişik bir dil, farklı kuralları, farklı alfabesi ve farklı grameriyle bir keçmekeş. Herhalde Çince için harcadığım çaba ile, başka 2 dili öğrenirdim diye düşünüyorum bazan.

Yararı olmadı desem yalan olur. Az buçuk karakterleri sökmek fena olmadı doğrusu. Bir-iki de konuşma becerisi ama o kadar işte. Bu kadarcık bir ilerleme için bile 2 ay geçmesi gerekti, siz düşünün gerisini.
Posted by Picasa

Hiç yorum yok: